Search

Hoće li Republika Hrvatska na vrijeme regulirati izračun posebnog poreza na motorna vozila?




Početkom 2020. godine na području Europske unije stupio je na snagu novi pravilnik kojime je određeno kako će proizvođači automobila morati platiti 95 eura kazne za svaki potrošeni gram ugljikova dioksida koji prijeđe 95 grama po prijeđenom kilometru, dok je prosječna potrošnja kod novih vozila trenutačno oko 121 g CO2/km, odnosno prosječna kazna u tom slučaju bi iznosila 2.470 EUR po automobilu.


Uz to, od 01. siječnja 2021. godine u Republici Hrvatskoj će se umjesto dosadašnjeg koreliranog NEDC-a, protokola prema kojem se potrošnja CO2 računala u laboratorijskim uvjetima, početi primjenjivati WLTP, odnosno novi protokol testiranja potrošnje koji podrazumijeva testiranje u realnim uvjetima vožnje, što znači točniju (višu) informaciju o potrošnji i CO2 emisiji za kupce vozila, a time i veći iznos poreza u onim državama u kojima se porez obračunava i temeljem CO2 emisija, a što je slučaj i u Republici Hrvatskoj. S obzirom da se u Hrvatskoj poseban porez na motorna vozila (PPMV) računa i temeljem količine CO2 ispuha po prijeđenom kilometru, nove kazne i novi protokol će uzrokovati bitno povišenje iznosa PPMV-a, a što će u konačnici predstavljati novi udar na standard građana i na daljnje starenje voznog parka u Hrvatskoj.


Iz navedenog razloga, u pripremi je prijedlog novog obračuna PPMV-a kojime bi se spriječio rast navedene trošarine, a samim time i cijena novih automobila. Pa je tako Carinska uprava potvrdila da razmatra mogućnost donošenja novog prijedloga načina oporezivanja iako za sada ne nudi konkretna rješenja, dok je Hrvatska gospodarska komora Ministarstvu financija Republike Hrvatske već uputila svoj prijedlog izračuna PPMV-a. Prijedlog Hrvatske gospodarske komore podrazumijeva trajno ukidanje vrijednosne naknade kod obračuna PPMV-a. Vrijednosna naknada je jedan od segmenata koji se uzima u obzir prilikom izračuna PPMV-a, a obračuna se samo na vozila skuplja od 150.000 kuna, a kojih je u Republici Hrvatskoj u 2019. godini prodano približno 40%. Odnosno, na približno 60% kupovina vozila u Republici Hrvatskoj se ionako u ovom trenutku ne plaća vrijednosna naknada. Prijedlog Hrvatske gospodarske komore u osnovi sadrži ideju da bi se PPMV računao samo na temelju emisija CO2. Ovisno u koju bi kategoriju automobil sa svojom emisijom CO2 upao, njegov bi kupac u cijeni vozila plaćao osnovnu naknadu te iznos koji bi se također po kategorijama računao tako da se za svaki gram CO2 kojeg automobil emitira po kilometru plaća određeni novčani iznos.


Međutim, s obzirom na činjenicu da je regulacija PPMV-a u Republici Hrvatskoj u cijelosti harmonizirana s pravnom stečevinom EU, a dok s druge strane prijedlog HGK-a u ovom obliku moguće ''penalizira'' kupovinu starijih motornih vozila, što je protivno trenutačnoj praksi europskih sudova, za sada je teško očekivati bilo kakvu bitnu izmjenu regulacije navedene trošarine.

Za više informacija, obratite nam se na info@zba.hr

18 views

©2020 by ZBA